Sök
Stäng denna sökruta.

Hur installerar jag Office 2021 på en Mac-dator?

För att installera Microsoft Office 2021 på en Mac-dator följer du dessa steg:

  1. Köp Microsoft Office 2021: Först måste du köpa en licens för Microsoft Office 2021 om du inte redan har gjort det.
  2. Ladda ned installationsfilen: Efter att du har köpt licensen, gå till Microsofts webbplats och följ instruktionerna.
  3. Öppna installationsfilen: När nedladdningen är klar, hitta filen (vanligtvis i din nedladdningsmapp) och dubbelklicka på den för att öppna den.
  4. Installera Office: En installationsguide bör dyka upp. Följ anvisningarna på skärmen för att installera Microsoft Office. Du kan behöva ange ditt Microsoft-konto och lösenord under installationsprocessen.
  5. Aktivera Office: När installationen är klar kommer du att bli ombedd att aktivera din produkt. Ange din produktnyckel när du ombeds göra det. Produktnyckeln finns vanligtvis i bekräftelsemailet du fick när du köpte Office.
  6. Kör Office-programmen: När Office är installerat och aktiverat kan du öppna något av Office-programmen, till exempel Word, Excel eller PowerPoint, från din programmapp eller genom att söka i Launchpad.

När du har genomfört dessa steg bör Microsoft Office 2021 vara framgångsrikt installerat på din Mac-dator och redo att användas.

Kategorier

Kostnadsfri

Teknisk support

Vi finns på din sida 365 dagar om året. Om du behöver hjälp med att installera eller aktivera din produkt, maila support eller chatta online med en specialist. På Allprogramvara.se hjälper vi er att komma igång med er programvara, kostnadsfritt!